Terénní výuka přírodopisu z pohledu učitelů na 2. stupni ZŠ
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2021 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Diplomová práce se zabývá terénní výukou v kontextu přírodopisu na druhém stupni základní školy. V teoretické části je definována a popsána terénní výuka jako strategie výuky, ale také terénní výuka v jejích jednotlivých podobách, její přínosy či bariéry, které její realizace přináší, ale také vztah této výukové strategie k platným školským dokumentům v podobě Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který byl realizován pomocí rozhovorů s pedagogy aktivně využívajícími terénní výuku. Součástí je popis metodiky výzkumu, jeho výsledky a také diskuze, kde dochází ke konfrontaci s teoretickou částí práce. Metodická část diplomové práce pak představuje návrh výuky dvou navazujících bloků terénní výuky sestavený s ohledem na doporučení vyplývající z aktuálních výzkumů zaměřených na terénní výuku v kontextu přírodovědných oborů. |
Related projects: |