Pozitivní vliv vlastní umělecké činnosti speciálního pedagoga (etopeda) na jeho praxi
Title in English | Positive impact of own art creation to praxis of special educator (of BED children) |
---|---|
Authors | |
Year of publication | 2019 |
Type | Appeared in Conference without Proceedings |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Příspěvek představí konkrétní možnosti aplikace vlastních výtvarných zkušeností etopeda do jeho speciálně pedagogické praxe. Tyto zkušenosti umožní etopedovi tvořivé zacházení s klíčovými tématy, která se týkají cílové skupiny jeho působení, dětí v riziku, s problémy a s poruchami chování a emocí. Dále mu umožní rozvíjet konkrétní metody a techniky, které jsou na tomto profesním poli používány. Především ale získá další prostředek k rozvoji osobnosti dítěte a vzájemné komunikace na neverbální, emocionální úrovni. Výtvarnou tvorbu tak dokáže etoped využít v individuální i skupinové práci s dětmi jako efektivní prostředek prevence či intervence. Aktivní výtvarná tvorba má současně ale pozitivní vliv i na samotného umělce/etopeda v rovině podpory jeho osobnostních kompetencí a rozvoje vlastních copingových strategií, sloužících ke zvládání stresu pramenícího z výkonu náročného zaměstnání. |
Related projects: |