Výzkum expertnosti učitele cizích jazyků: metodologické inspirace z výzkumů expertnosti v jiných oborech (poster)
Authors | |
---|---|
Year of publication | 2011 |
Type | Conference abstract |
MU Faculty or unit | |
Citation | |
Description | Obecný koncept expertnosti je v různých oborech lidské činnosti různě chápán a operacionalizován. Výzkumu rozvoje expertnosti je v návaznosti na různá chápání tohoto konceptu věnována zasloužená pozornost. Různé operacionalizace mohou být inspirativní i pro výzkum expertnosti u učitelů. Porozumění procesům stávání se z učitele-novice učitelem-expertem je předpokladem pro facilitaci procesů profesního rozvoje (budoucích) učitelů. Přijetí Shulmanovy teorie poznatkové báze učitelství (rozlišení znalostí obsahu od didaktických znalostí a didaktických znalostí obsahu) jako východiska pro výzkum expertnosti učitelů otevírá jednu z možností operacionalizace dimenzí expertnosti u učitelů. Poster představuje několik metodologických přístupů k výzkumu expertnosti v různých pojetích a v různých oborech. Zaměřuje se jak na přístupy kvalitativní tak i kvantitativní, a to zejména ve vztahu k tomu, jakou mohou být inspirací pro připravovaný výzkum expertnosti v učitelské profesi, který je realizován v letech 2011–2013 na příkladu učitelů cizích jazyků. |
Related projects: |