AUTOEVALUACE POTŘEBNÝCH ÚVODNÍCH DOVEDNOSTÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍCH ŠKOL A OSMILETÝCH GYMNÁZIÍ, ZAMĚŘENÁ NA PŘEDMĚT CHEMIE
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | METODOLOGICKÉ OTÁZKY VÝZKUMU V DIDAKTICE CHEMIE. RESEARCH METHODOLOGY OF CHEMISTRY EDUCATION. Sborník přednášek z Mezinárodního semináře doktorského studia |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Self-evaluation; primary school; eight-year secondary school; chemistry; skills |
Přiložené soubory | |
Popis | Autoevaluace potřebných úvodních dovedností žáků, zaměřená na předmět Chemie, byla zkoumána pomocí dotazníkového šetření mezi žáky dvou skupin. První skupinu tvořilo 328 žáků 7. ročníků základních škol a 1. ročníků osmiletých gymnázií, kteří vyplňovali dotazník na konci školního roku 2010/2011 (tzn. v období před zahájením výuky chemie). Druhou skupinu pak představovalo 350 žáků studujících o ročník výše (tedy žáci 8. ročníků základních škol a 2. ročníků osmiletých gymnázií po absolvování roční výuky předmětu Chemie). Školy byly vybrány tak, aby v obou skupinách respondentů byla zastoupena městská základní škola, venkovská škola, škola v městysi apod. a také osmileté gymnázium. Článek zpracovává výsledky dotazníkového šetření, porovnává navzájem nejen odpovědi žáků obou skupin, ale také odpovědi žáků základních škol a osmiletých gymnázií. Závěrečnou částí dotazníku byla otázka, co by se žáci z chemie rádi naučili. Článek rozebírá také tyto odpovědi respondentů. |
Související projekty: |