Expertise of foreign language teachers - qualitative analysis
Název česky | Expertnost učitele cizího jazyka - kvalitativní analýza |
---|---|
Autoři | |
Rok publikování | 2013 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Náš výzkum systematicky analyzuje povahu expertnosti učitele cizích jazyků. První fáze tříletého výzkumu využívala kvantitativní i kvalitativní výzkumné metody. V příspěvku byly představeny vybrané výsledky kvalitativní části. Data získaná z rozhovorů s 30 učiteli anglického a německého jazyka byla kvalitativně analyzována a dále interpretována. Polostrukturovaná interview se zaměřila na ty aspekty expertnosti, které nejsou přímo pozorovatelné, konkrétně na učitelovu znalost vyučovaného předmětu, znalost žáků, didaktickou znalost obsahu, schopnost analyzovat a interpretovat edukační jevy, vysvětlit své jednání a rozhodování, formulovat své subjektivní teorie a usilovat o profesní rozvoj. Výsledky odhalily některé zajímavé aspekty expertnosti učitelů. |
Související projekty: |