Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb pro mladé dospělé s těžkým zdravotním postižením
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2013 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | V kapitole je zpracováno téma života mladých dospělých s těžkým zdravotním postižením se zřetelem na edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb. Vysvětlen je pojem těžké zdravotní postižení a jeho dopad na aktivity člověka v dospělosti. Charakterizováno je pojetí ucelené rehabilitace se zaměřením na ergoterapii a terapie uplatňované ve speciální pedagogice s uvedením příkladu hipoterapie. Pozornost je věnovaná výkladu pojmu standardů institucionálního doprovodu dětí, mladistvých i dospělých s těžkým postižením a standardů kvality poskytovaných sociálních služeb, včetně analýzy požadavků na profesní kompetence sociálních pracovníků. Součástí kapitoly je uvedena řada příkladů realizovaných výzkumů na téma poskytovatelé sociálních služeb, standardy kvality sociálních služeb, sociálně terapeutické dílny, využití volného času klientů a chráněné bydlení. |
Související projekty: |