Včasná intervence problémového chování ve škole jako prevence ústavní výchovy

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

VOJTOVÁ Věra

Rok publikování 2014
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Prevence
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Behavior disorder; disadvantage; at-risk children; drop out; learning achievements; inclusive education; pupil; support; intervention; residential care; research.
Popis Včasná reakce pedagogů na problémy v chování žáků může zabránit jejich rozvoji do formy poruchy chování. Školní prostředí je vhodným intervenčním prostorem, poskytuje nejen sociální, ale i aktivizační procesy, oblasti a faktory. V příspěvku prezentujeme cesty informované intervence s využitím jednoduchého nástroje, který mapuje rizikové oblasti školního života a vymezuje žáky ohrožené rizikem problémů v chování. Nástroj jsme ověřili a standardizovali v dlouhodobém výzkumu. S jeho přispěním může škola informovanou intervencí posilovat pozitivní postoje žáků v riziku k učení a zabránit jejich nezájmu o školu a záškoláctví, následnému rozvoji poruchy chování a ústavní výchově.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info