Mapping Problems to Skills Combining Expert Opinion and Student Data

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Fakultu informatiky. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

NIŽNAN Juraj PELÁNEK Radek ŘIHÁK Jiří

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Proceedings of MEMICS'14
Fakulta / Pracoviště MU

Fakulta informatiky

Citace
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-14896-0_10
Obor Informatika
Klíčová slova Q-matrix; domain modeling; student modeling; problem solving; time; evaluation
Popis Construction of a mapping between educational content and skills is an important part of development of adaptive educational systems. This task is difficult, requires a domain expert, and any mistakes in the mapping may hinder the potential of an educational system. In this work we study techniques for improving a problem-skill mapping constructed by a domain expert using student data, particularly problem solving times. We describe and compare different techniques for the task -- a multidimensional model of problem solving times and supervised classification techniques. In the evaluation we focus on surveying situations where the combination of expert opinion with student data is most useful.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info