Aby děti žily dobře a šťastně aneb jak k tomu může přispět předškolní vzdělávání

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

HORKÁ Hana

Rok publikování 2014
Druh Článek ve sborníku
Konference Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova Pre-school education; education; relationship to nature; eco-social theory of education; biophile orientation of education; aims and principles of biophile orientation of education.
Popis Příspěvek se zabývá otázkou proměny obsahu předškolního vzdělávání v intencích udržitelného rozvoje. Na základě obsahové analýzy kurikula a relevantních pramenů jsou prezentovány možnosti postupného přechodu od orientace protipřírodní k orientaci propřírodní v mateřské škole. Zvláštní pozornost věnuje objasňování podstaty tzv. biofilní orientace, na jejímž základě stanovuje vzdělávací cíle a principy v doméně kognitivní, kognitivně-afektivní, kognitivně-motorické. Ty konkretizuje v podmínkách předškolního vzdělávání se zvláštním zřetelem k práci učitele.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info