“What is the date today?”: A dialogist perspective on expert EFL teachers’ classroom interaction
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2015 |
Druh | Článek v odborném periodiku |
Časopis / Zdroj | Journal of Language and Cultural Education |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Doi | http://dx.doi.org/10.1515/jolace-2015-0019 |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | classroom interaction; dialogism; conversation analysis; English as a foreign language; learning; teaching |
Popis | Studie představuje mikroanalýzu jedné epizody z hodiny angličtiny, ve které se učitelka a žáci zabývali koncepty "date" a "day" (a v souvislosti s tím uváděním data v angličtině), což žáci neměli ještě plně internalizováno. Konverzační analýza a koncepty ze sociokulutrní teorie byly v analýze použity k tomu, aby poodhalily, jakým způsobem bylo dosahováno vzájemného porozumění. Je vyvozeno, že prezentovaná perspektiva dialogismu může osvětlit složitosti procesů vyučování a učení. |
Související projekty: |