Potenciál her ve vzdělávání a získávání využitelných schopností
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Příspěvek v rámci Dne bezpečnějšího internetu na Katedře mediálních studií a žurnalistiky FSS MU nejprve vymezil pojem hra jako takový, dále se věnoval typům her a jejich různým podobám v kultuře a společnosti, konkrétně se kupř. zaměřil na hry persvazivní, sportovní i na tzv. larpy. V souvislosti s prorůstáním herních prvků do každodenního života byl zmiňován aktuální fenomén gamifikace. Z hlediska vhodnosti pro cílové skupiny jsme dále pojednávali o ratingu počítačových her, o roli rodičů při regulaci přístupnosti ke hrám a internetu obecně. Následně jsme se s přítomnými posluchači zejména z řad učitelů středních škol bavili o možnostech využití her ve vzdělávání, o konkrétních aplikacích ve výuce a jejich potenciálů pro získávání využitelných schopností. Závěrem prezentace shrnula přínosy i negativa her pro studenty. Po projekci dokumentu o závislosti na počítačových hrách proběhla odborná diskuze k dané problematice. |