Role učitele odborné angličtiny v terciárním vzdělávání

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KLOUČKOVÁ Veronika

Rok publikování 2016
Druh Článek ve sborníku
Konference Filologické štúdie 2 (Acta Doctorandorum Facultatis Paedagogicae Universitatis Comenianae Bratislavensis)
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Klíčová slova ESP; methodology; university education
Popis Článek se zabývá postavením učitele odborné angličtiny na vysoké škole. V České republice vyučují angličtinu pro specifické účely (ESP) většinou učitelé všeobecné angličtiny, kteří odborné znalosti a přehled v daném oboru musejí získávat praxí, vlastní iniciativou a prostřednictvím dalšího vzdělávání. V oblasti výuky jazyka samotného je učitel autoritou, ale při práci s autentickými materiály odborného zaměření jsou znalosti učitele omezené, a tudíž se stává spíše průvodcem a jazykovým konzultantem. Článek analyzuje především problémy v oblasti prolínání těchto dvou rolí, uvádí konkrétní problémové situace a snaží se nastínit ideální přístup učitele z teoretického hlediska a hledat praktická řešení vedoucí ke zlepšení kvality výuky. V neposlední řadě se autorka snaží zmapovat možnosti a dostupnost dalšího vzdělávání pro učitele odborného jazyka.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info