Softwarové umění jako edukační prostředek v kontextu výtvarné výchovy
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2019 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Užitečná symbióza II: výtvarná kultura v interakcích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Klíčová slova | software; art; education |
Popis | Tento příspěvek je zaměřen na průzkum potenciálu softwarového umění jako kreativního výukového nástroje ve výtvarné výchově. Softwarové umění je současná umělecká praxe, která zpochybňuje běžnou koncepci softwaru jako užitečného nástroje. Umělci řadící se k tomuto hnutí vytvářejí umělecký software, který odkrývá politickou, technologickou, uměleckou a kreativní dimenzi softwaru. Softwarové umění taktéž komentuje významnou změnu ve vytváření, produkci a recepci obrazů ve věku digitálních technologií. Z tohoto důvodu se software art jeví jako vhodný edukační nástroj pro rozvíjení kritického a kreativního poznání softwaru v kontextu výtvarné výchovy. |
Související projekty: |