Strategie cílení kohort a její vliv na ochranu soukromí v kyberprostoru

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Právnickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

KLODWIG Jakub

Rok publikování 2021
Druh Další prezentace na konferencích
Fakulta / Pracoviště MU

Právnická fakulta

Citace
Popis Společnost Google, provozující v současnosti nejrozšířenější prohlížeč Google Chrome, který používá zhruba 70 % všech uživatelů, představil v roce 2019 strategii Privacy Sandbox. Ta má za cíl nahradit pro soukromí uživatelů vysoce invazivní cookies třetích stran jiným řešením, které udrží v chodu multimiliardový business Googlu, založený na cílení behaviorální reklamy a současně zvýší ochranu soukromí koncových uživatelů. Ve svém příspěvku představím nejnovější strategii Googlu „Federated Learning of Cohorts“, která má být tímto řešením a analyzuji ji z pohledu ochrany soukromí a osobních údajů, abych mohl následně srovnat dopady této metody s jinými již známými metodami identifikace online. Po analytické a komparační části příspěvku se zaměřím na skryté hrozby, které FLoC pro ochranu soukromí koncových uživatelů představuje a předložím vlastní návrhy vývoje online marketingu de lege ferenda.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info