Vlastní, cizí a autobiografické ve výtvarné tvorbě
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Teoretický základ tohoto textu je zaměřen na mezioborovou reflexi autobiografie ve výtvarné tvorbě. Snahou autorky je do určité míry reflektovat a rozšířit teoretickou oblast tohoto tématu o praktické výtvarné úkoly a experimenty. Realizace v kapitole popisovaných výtvarných projektů probíhala v prostředí výtvarného kurzu pro děti mladšího školního věku a také v podmínkách školní výtvarné výchovy, kde cílovou skupinou byly především dívky ve věku 15–18 let. Na námětový okruh autobiografie je zde nahlíženo s důrazem na osobní prožitek, smyslové a duchovní prožívání, na tvůrčí formy sebevyjádření a hledání vlastní hranice identity. Dílčí část textu „téma cizího“ pojednává s ohledem na změny vnímání lidské identity pod vlivem nových médií. Autorka si klade otázku, do jaké míry je výtvarný projev výsledkem participace mezi žákem a virtuálním světem či výtvarným pedagogem. Závěr kapitoly shrnuje hlavní téma prolínající se celou knihou – jde o téma poměru mezi v současnosti existujícími formami participace realizované ve fyzických světech a participace uskutečňované skrze světy virtuální. |
Související projekty: |