Relational and interactional dynamic network data from Czech lower-secondary school students

Logo poskytovatele

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

LINTNER Tomáš ŠEĎOVÁ Klára SEDLÁČEK Martin ŠALAMOUNOVÁ Zuzana ŠVAŘÍČEK Roman MALÍKOVÁ Karolína ROZMAHEL Ivo VLČEK Jakub NEKARDOVÁ Barbora

Rok publikování 2023
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Data in Brief
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
www https://doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.dib.2023.109641
Klíčová slova Social network analysis; Dynamic social network analysis; Peer relationships; School networks; Classroom group work; Classroom interaction
Popis This article introduces a network data set on the friendships and group work interactions among a convenience sample of 276 Czech Grade 6 students from twelve classrooms, supported by student-level demographic, literacy, motivation, and classroom communication data. Gathered longitudinally at the beginning and end of the 2021/2022 school year, the data provide a relational insight into the nature and evolution of early adolescents' friendships. Moreover, the data provide a unique relational and temporal insight into the verbal interaction of students during classroom group work. This dataset constitutes a valuable resource for educational researchers interested in studying classroom group work as well as for social network scientists studying dynamic social networks.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info