Náměty k výuce oběhové soustavy člověka na ZŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2023 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tato práce se zabývá novými náměty do výuky na ZŠ, v tomto případě konkrétně ve výuce oběhové soustavy člověka. Hlavní myšlenkou této práce je průzkum, zda moderní technologie dokáží napomoci lepším výsledkům ve výuce. Moderní technologií použitou pro tyto účely byl 3D tisk. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. První obsahuje teoretickou část, ve které je porovnán obsah kapitoly Oběhová soustava u nejčastěji používaných učebnic na základních školách. Vybrané učebnice jsou z nakladatelství TAKTIK, Nová škola a SPN. Učebnice jsou porovnávány na základě kvantitativního hodnocení, které obsahuje aparát prezentace učiva, aparát řídící učení a aparát orientační. Dále jsou v této části stručné teoretické poznatky týkající se oběhové soustavy člověka. Druhá část diplomové práce je praktická. Zde je popsán průběh a výsledek výzkumu. Výzkum se zakládá na porovnání klasické výuky a výuky s pomocí 3D modelu srdce. Výzkum proběhl ve čtyřech třídách. Ve dvou třídách byla realizována výuka s pomocí pracovního listu a ve dvou s pomocí 3D modelu srdce. Všechny třídy psaly stejný test vstupních i výstupních znalostí, na jejichž základě byly porovnány výsledky obou stylů výuky. Podle hypotézy by měli lepších výsledků dosahovat žáci, kteří pracovali s 3D modelem srdce. Nakonec byl však větší progres pozorován ve třídách, kde se učilo klasickou metodou, a to výuka s pomocí pracovního listu |
Související projekty: |