Analysis of Gender Dfferences in Education for Engineering Career (Gaborone Case Study)

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Přírodovědeckou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

NAIR S. S. VOKOLKOVÁ Věra ABIDJEVA T. MICHÁLEK Jaroslav

Rok publikování 2000
Druh Článek v odborném periodiku
Časopis / Zdroj Botswana Journal of Technology
Fakulta / Pracoviště MU

Přírodovědecká fakulta

Citace
Obor Aplikovaná statistika, operační výzkum
Popis The objective of this research has been to study gender differences which may have caused current poor representation of women in engineering. The factor analysis has been used for analysing the secondary school results per gender. Three main factors have been identified: the science-ability, the general-aptitute and memory-ability. It was found that statistically significant difference between boys and girls exists only in the science-ability factor.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info