Čtenářské strategie studentů pedagogických fakult

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Pedagogickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

DOLEŽALOVÁ Jana NAJVAROVÁ Veronika NAJVAR Petr

Rok publikování 2008
Druh Článek ve sborníku
Konference In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy
Fakulta / Pracoviště MU

Pedagogická fakulta

Citace
Obor Pedagogika a školství
Klíčová slova reading literacy; reading strategies; learning from text
Popis V příspěvku představujeme výsledky výzkumu čtenářkých strategií studentů Pedagogických fakult. Průzkum byl proveden na Pedagogických fakultách v Brně a Hradci Králové. Studentům prvního ročníku byl distribuován dotazník, se studenti vyjadřovali ke čtenářským strategiím, které používají během učení z textu. Současně byli dotazování do zkušenost se čtenářskými strategiemi z dřívějších vzdělávacích stupňů. V našem výzkumu vycházíme z předpokladu, že pokud má učitel předávat svým žákům způsoby (strategie), jak efektivně pracovat s textem, pak tyto způsoby (strategie) musí sám dobře ovládat. Čeští žáci dosahovali ve výzkumech PISA a PIRLS výsledků průměrných výsledků. Přepokládáme proto, že práce s textovými materiály vykazuje v českých školách rezervy. Aby se podařilo v budoucnu tento trend zvrátit, pak je nutné, aby se studenti učitelství setkávali s novými přístupy ke čtení a čtenářské gramotnosti již během studií na Pedagogických fakultách.
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info