Co to je a kde to je aneb interpretace družicového snímku a interaktivní mapy čtenářem - začátečníkem
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Geoinformační struktury pro praxi - sborník přednášek. |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Zemský magnetismus, geodesie, geografie |
Klíčová slova | geography and geoinformatic teaching; interactiv map; space image |
Popis | Příspěvek poukazuje na možná úskalí při využívání družicových snímků a interaktivních map ve výuce. Je upozorňováno na absenci pedagogického či psychologického výzkumu dovednosti identifikace objektů na družicovém snímku či práce s interaktivní mapou. Příspěvek reflektuje dlouhodobé zkušenosti s výukou geoinformatiky a výzkumu v této oblasti na Pedagogické fakultě MU i z řady projektů se základními či středními školami. V závěru formuluje některá doporučení k vlastní výuce v oblasti praktické práce s družicovými snímky či interaktivními mapami, které přispívají k rozvoji základních dovedností žáků.Příspěvek vznikl v rámci řešení výzkumného záměru Dynamická geovizualizace v krizovém managementu. |
Související projekty: |