Vymezení klíčových konceptů pro zkoumání osvojených dovedností v biologii
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | biology; skills; pupils |
Popis | V didaktice biologie je oblast výzkumu zabývajícího se zkoumáním osvojených dovedností málo probádaná. Na základě tohoto faktu se do popředí dostává otázka potřeby zjistit, kterými konkrétními dovednostmi žáci disponují a se kterými naopak mají problémy. Před samotným zkoumáním je však důležité pojem dovednost správně vymezit. V literatuře se setkáváme s různými definicemi, které se v průběhu času vyvíjely. Starší definice vysvětlují dovednost jako plně nebo částečně zautomatizovanou část naší činnosti. Novější definice pak uvádějí, že pojem dovednost znamená způsobilost člověka k provádění určité činnosti. Na základě obsahové analýzy je cílem vytvořit systém biologických dovedností rozdělených do pěti okruhů na základě postupu objektivizovaného pozorování. |
Související projekty: |