Emocionální aspekty expertnosti a expertního výkonu v učitelské profesi
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2011 |
Druh | Konferenční abstrakty |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Profesionalizace učitele je jednou z klíčových otázek diskuse o kvalitě ve vzdělávání. V souvislosti s akcentem na kvalitu je v profesích v posledních desetiletích věnována velká pozornost výzkumu expertnosti a expertního výkonu. Výzkumné studie se zaměřují v převážné většině na kognitivní dimenzi expertnosti a na charakteristiky expertního výkonu. V profesi učitele však vstupují do hry zásadním způsobem také emocionální, volní, postojové a etické aspekty expertnosti, kterými se dosavadní výzkum zabýval v mnohem menší míře. Příspěvek je přehledovou studií zaměřenou především na výzkum emocionálních aspektů expertnosti v učitelské profesi. |
Související projekty: |