Mohou představy žáků a učitelů chemie vzájemně korespondovat?
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2012 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | XXX International Colloquium on the Management of Educational Process: Proceedings of abstracts and electronic version of reviewed contributions on CD-ROM |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | Chemistry Education Questionnaire Opinion |
Přiložené soubory | |
Popis | Jedním z klíčových problémů oborových didaktik je otázka, čemu se mají žáci a studenti učit. Pro učitele jsou vytvářeny určité direktivy (např. osnovy, vzdělávací standardy, v současnosti výstupy RVP), které jsou ve výuce více-méně závazné. Autorky tohoto příspěvku si kladou za cíl zjistit, jaký je na tuto problematiku v oboru vzdělávání v chemii názor druhé strany, tj. žáků základních škol a gymnázií a respondentů s ukončeným vzděláváním, kteří chemii ve své profesi nevyužívají. Šetření je zaměřeno na klíčové stupně vzdělávání v České republice: konec 1. stupně základní školy, konec 2. stupně základní školy, konec gymnázia. Výstupem práce jsou návrhy na možné modifikace vzdělávání vysokoškolských studentů učitelství chemie. |
Související projekty: |