Informace o projektu
Aktuální problémy mediálního výzkumu III
- Kód projektu
- MUNI/A/1216/2017
- Období řešení
- 1/2018 - 12/2018
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Grantová agentura MU
- DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
- Fakulta / Pracoviště MU
- Fakulta sociálních studií
Projekt je zaměřen na vybrané aktuální problémy mediálního výzkumu a zahrnuje v sobě několik dílčích výzkumů, které spojuje důraz na proměnu mediálního prostředí spolu s nutností tyto změny reflektovat, důraz na důležitost médií v každodennosti a jejich roli v procesu získávání informací a formování veřejného mínění – zejména se zaměřením na informace politické a zpravodajské. Projekt svým záběrem pokrývá samotné tvůrce mediálních obsahů (novináře a politiky), mediální obsahy (zpravodajské i politické obsahy tvořené v tradičních médiích i na online sociálních sítích), i praxe samotných příjemců obsahů či uživatelů médií. Projekt tak má ambice na dílčích výzkumech popsat současné proměny na poli komunikace a médií – a to specificky například na výzkumu voleb do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky, na výzkumu prezidentských voleb, a na výzkumu tzv. migrační krize. Projekt navazuje na stávající výzkumné aktivity probíhající na KMSŽ a zahrnuje jak sběry dat, tak zejména analýzu kvalitativních a kvantitativních dat ze všech tří oblastí: obsahy médií, data od tvůrců obsahů v tradičních médiích i tvůrců online obsahů (např. novináři, politici) a příjemce těchto obsahů a uživatele médií. Cílem projektu je zejména podpora doktorských výzkumníků a dalších magisterských studentů v jejich výzkumných aktivitách. Projekt v sobě zároveň propojuje mediálně-vědní, politologické a psychologické akcenty. Výstupem z projektu budou rukopisy určené pro odborná recenzovaná periodika, účast na konferencích, výzkumná zpráva z dílčí části výzkumu a odborný workshop, na němž budou členové výzkumného týmu (a případně další podpoření studenti) prezentovat základní zjištění jejich výzkumu.
Publikace
Počet publikací: 8
2021
-
Campaign like a girl? Gender and communication on social networking sites in the Czech Parliamentary election
Information, Communication & Society, rok: 2021, ročník: 24, vydání: 11, DOI
2018
-
Aktuální problémy mediálního výzkumu (odborný seminář)
Rok: 2018, druh: Uspořádání workshopu
-
Cyberhate in the context of online risk experiences among youth
Rok: 2018, druh: Další prezentace na konferencích
-
České děti a dospívající na internetu: Zpráva z výzkumu na základních a středních školách. Projekt EU Kids Online IV – Česká republika
Rok: 2018
-
Mediální konstrukce hrozeb v kontextu politiky sekuritizace a výjimečného stavu
Mediální studia, rok: 2018, ročník: 12, vydání: 1
-
News story assignment: Editors as Mr. and Mrs. Gates of gender stereotypes?
Rok: 2018, druh: Další prezentace na konferencích
-
Redakční kultura a její vliv na pracovní podmínky v médiích: Teoretická východiska a problémy konceptuálního uchopení
Rok: 2018, druh: Další prezentace na konferencích
-
The period of Latency as a Seed Time: Communication Practices of a Czech Civic Association Before and During the Time of Visibility
Rok: 2018, druh: Další prezentace na konferencích