Možnosti zvyšování kvality výuky v českém prostředí: inspirace principy programu SINUS
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2014 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Kvalita výuky v současnosti představuje důležité téma, jež je na mezinárodní úrovni intenzivně rozpracováváno. V českém prostředí však kvalita výuky jako výzkumné téma není prozatím plně etablováno. Chybí inspirativní podněty, jak kvalitu ve výuce efektivně rozvíjet. V tomto kontextu je v příspěvku představován program SINUS, který byl s cílem rozvíjení kvality výuky v oblasti matematiky a přírodních věd realizován ve Spolkové republice Německo. Smyslem bylo navržení opatření, která by ke kvalitě výuky přispívala dlouhodobě. Základními charakteristikami programu se tak staly iniciativa učitelů a jejich aktivní kooperace a profesionalizace. Zaměření programu reprezentovalo jedenáct tematických modulů, napomáhajících zvyšování kvality výuky v oblastech matematické a přírodovědné výuky, na něž bylo jako na problematické upozorněno ve výzkumech TIMSS. Cílem příspěvku je nejen naznačení relevantnosti programu SINUS pro české prostředí, ale především hlubší reflexe jeho principů a komponent, které se jeví jako inspirativní z hlediska snah o zvyšování kvality výuky. |
Související projekty: |