Návrh a ověření účinnosti metodiky výuky tématu sinice na ZŠ
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Další prezentace na konferencích |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Diplomová práce se zabývá navržením a ověřením metodiky výuky tématu sinice pro druhý stupeň ZŠ za pomoci akčního výzkumu. Teoretická část práce se zabývá rešerší učebnic přírodopisu a postavením tématu v kurikulárních dokumentech. Praktická část práce se zabývá vytvořením dotazníku ke zjišťování pojetí žáků o sinicích a fotosyntéze, vytvořením metodiky výuky sinic. Následným zrealizováním vytvořeného plánu výuky na ZŠ a MŠ Brno, Vedlejší 10, příspěvková organizace, akčním navržením úprav plánu výuky a opětovném zrealizování výuky s novým akčně navrženým plánem. Plán výuky byl v intencích akčního výzkumu realizován v šestém ročníku ZŠ dvakrát. Po první realizaci byla výuka vyhodnocena, plán výuky upraven a provedena další realizace v jiné třídě šestého ročníku. Úpravy se týkaly zejména časového rozvržení hodin, navýšení počtu mikroskopů při práci ve výuce, zadání domácího úkolu a tvorby myšlenkové mapy. |
Související projekty: |