Informace o projektu
Od rešerše ke vysokoškolské didaktice
(REVYD)
- Kód projektu
- MUNI/A/1515/2020
- Období řešení
- 1/2021 - 12/2021
- Investor / Programový rámec / typ projektu
-
Masarykova univerzita
- Specifický výzkum - podpora studentských projektů
- Fakulta / Pracoviště MU
-
Pedagogická fakulta
- Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.
- RNDr. Petra Antošová, Ph.D.
- Mgr. Natálie Čeplová, Ph.D.
- Mgr. Květoslava Zuna Dvořáková
- Mgr. Daniela Handlířová
- Mgr. Štěpán Horký
- Mgr. Anna Hrazdilová
- doc. Mgr. Petr Knecht, Ph.D.
- Mgr. Veronika Korvasová, Ph.D.
- Mgr. Patrik Langr
- Mgr. Monika Máčalová
- Mgr. Markéta Machalcová
- Mgr. Vendula Mašterová
- Mgr. Tadeáš Muzikant
- Mgr. Lucie Pokorná
- Mgr. Michaela Poláková
- Mgr. Terezie Rosová
- Mgr. Kateřina Stránská
- Mgr. Petra Urbánková
- Mgr. Lada Veverová
- Mgr. Dominika Zečevičová
Projekt se zaměřuje na rozvoj vysokoškolské didaktiky za spolupráce akademických pracovníků kateder matematiky, biologie a geografie a vybraných studentů jak doktorského programu, tak i magisterských studijních programů PedF MU působících na pracovištích. Projekt tak navazuje na projekty specifického výzkumu z předchozích let, které se orientovaly na rozvoj akademických dovedností studentů, konkrétně tvorbu rešerší a přehledových studií a na rozvoj prezentačních a argumentačních dovedností. Letošní projekt opět vytváří prostor, ve kterém se studenti budou rozvíjet jak v prezentačních a argumentačních dovednostech, v orientaci v odborné literatuře, tak i v odborné akademické činnosti zaměřené na didaktiku studijních oborů matematika, geografie a biologie. Vzniknou tak mikrospolečenstva tří studijních oborů.
Vedle věcné podpory garantů (akademických pracovníků) budou studenti podpořeni finančně. Studenti budou ohodnoceni za práci na podkladové studii (popř. tvorba rukopisu), prezentování na konferenci a za práci na výzkumném projektu. Celkem by tak měly být připraven jedna metodika pro učitele matematiky (KMA, přehledové a vzdělávací texty), jedna systematická přehledová studie jako podklad pro rukopis (KGE), 1 článek v odborném periodiku (doktorský student, KGE), 7 konferenčních výstupů (3x KBI, 4x KGE), 1 projekt prezentující návrh vysokoškolské didaktiky (KGE).
Cíle udržitelného rozvoje
Masarykova univerzita se hlásí k cílům udržitelného rozvoje OSN, jejichž záměrem je do roku 2030 zlepšit podmínky a kvalitu života na naší planetě.
Publikace
Počet publikací: 17
2023
-
Learning and teaching through inquiry with geospatial technologies: A systematic review
European Journal of Geography, rok: 2023, ročník: 14, vydání: 3, DOI
2022
-
Attractive geographical themes and topics from the perspective of students (2000−2021): A systematic review
GEOGRAFIE, rok: 2022, ročník: 127, vydání: 4, DOI
-
Terénní výuka matematiky. Sbírka návrhů včetně pracovních listů pro 5.-9. ročník ZŠ
Rok: 2022
2021
-
Image geografie: přehledová studie
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Image geografie: přehledová studie
Rok: 2021, druh: Konferenční abstrakty
-
Návrh a ověření účinnosti metodiky výuky tématu sinice na ZŠ
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Návrh a výroba trvalých preparátů a jejich využití ve výuce přírodopisu na ZŠ
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Návrh prostředků pro výuku vybraných témat z Biologie rostlin na ZŠ
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
Popularizace řas v rámci terénního Dne dětí v CHKO Bílé Karpaty
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích
-
První pomoc z perspektivy studentů a učitelů na 2. stupni ZŠ s přihlédnutím k terénní výuce
Rok: 2021, druh: Další prezentace na konferencích