Jedinečné a skupinové ve sdíleném: otazníky učitelské praxe očima pedagoga a studenta KVV
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2021 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Pro studenty Pedagogické fakulty je jednou z nejdůležitějších zkušeností jejich pedagogická praxe. V kapitole je představen systém praxí na PdF MU se zvláštním zaměřením na semináře, které studenty při plnění jejich praxe provází. Právě v seminářích je nejlépe možné reflektovat potřeby studentů a následně na ně reagovat ze strany vyučujících. Vzniká tak specifický prostor, ve kterém pedagogové i studenti společně utvářejí bezpečný prostor, ve kterém se vzájemnou interakcí budoucím učitelům dostává zpětné vazby, podpory a odpovědí na otázky, které si s sebou přinášejí. Tato participace na utváření vlastního obsahu pomáhá studentům naplnit jejich potřeby a vyučujícím poskytuje podněty, jak svou podporu co nejlépe zacílit. Ambicí příspěvku je poukázat na důležitost vytvoření takového prostředí a benefitů, ze kterých pak mohou všichni zúčastnění profitovat, stejně jako poukázat na některé konkrétní nesnáze, se kterými se studenti učitelských oborů potýkají. |
Související projekty: |