Testová úzkost a sociálně-afektivní indikátory well-beingu v nižším sekundárním vzdělávání

Varování

Publikace nespadá pod Ústav výpočetní techniky, ale pod Filozofickou fakultu. Oficiální stránka publikace je na webu muni.cz.
Autoři

ŠEJNA Erik

Rok publikování 2024
Druh Článek ve sborníku
Konference Sborník příspěvků z XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu : SPOLUPRÁCE OBORŮ PRO PODPORU KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ
Fakulta / Pracoviště MU

Filozofická fakulta

Citace
Klíčová slova Test Anxiety; secondary education; school well-being; gender
Popis Předkládané výzkumné šeření se zabývá testovou úzkostí a sociálně -afektivními indikátory školního well -beingu u vzorku žáků nižšího sekundárního vzdělávání. Výzkumný vzorek tvořilo 744 žáků 8. a 9. tříd na základních školách na Moravě. V rámci výzkumu byla adaptována výzkumná škála testové úzkosti Children Test Anxiety Scale (CTAS). Škála se ukázala být vysoce reliabilní na vzorku českých žáků. Konfirmační faktorová analýza odkryla podobné výsledky jako v originální validizační studii a potvrdila funkčnost tří faktorového modelu. Podle předběžné analýzy dat lze potvrdit hypotézu o signifikantní roli školního self -conceptu a po- zornosti v hodině, jež ve vzorku predikují nižší hodnoty testové úzkosti. V nepo- slední řadě se ukázalo být významným prediktorem pohlaví žáků
Související projekty:

Používáte starou verzi internetového prohlížeče. Doporučujeme aktualizovat Váš prohlížeč na nejnovější verzi.

Další info