Ke koncepci elektronické podpory výuky v akademickém prostředí
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2005 |
Druh | Článek ve sborníku |
Konference | Sborník 2. ročníku konference o elektornické podpoře výuky SCO 2005 |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
www | http://sco2005.fi.muni.cz |
Obor | Pedagogika a školství |
Klíčová slova | e-learning; virtual learning environment; university education |
Popis | Článek se věnuje některým specifickým problémům e-learningu ve vysokém školství. Mimo jiné si všímá nutnosti získat pro přípravu a provoz e-kurzů vyučující s nejvyšší akademickou kvalifikací a zmiňuje význam institucionální podpory. Zdůrazňuje otevený charakter univerzitního studia, jenž by se měl odrážet také v otevřené povaze kurzů, či spíše virtuálního výukového prostředí. Kurzy by neměly poskytovat omezený předepsaný studijní materiál, nýbrž otevřený prostor s přístupem k širším znalostem a souvislostem dané problematiky. To vyžaduje, aby součástí tohoto prostředí byly vedle kurzů také elektronické katalogy, knihovny a dokumentové servery. |