Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie
Autoři | |
---|---|
Rok publikování | 2009 |
Druh | Kapitola v knize |
Fakulta / Pracoviště MU | |
Citace | |
Popis | Tato kapitola představuje teoretická východiska výzkumného projektu CPV videostudie a shrnuje výsledky analýz doposud provedených v rámci tohoto projektu. Projekt si kladl za cíl zdokumentovat a popsat reálnou výuku fyziky, zeměpisu, anglického jazyka a tělesné výchovy na druhém stupni základní školy. V následujících fázích bylo přistoupeno k systematickému mezipředmětovému porovnání jednotlivých aspektů výuky, jež si kladlo za cíl zprostředkovat porozumění podobnostem a rozdílům mezi porovnávanými předměty. V této kapitole jsou prezentovány nálezy analýz příležitostí k učení a struktury vyučovací hodiny. Výsledky těchto analýz ukazují na poměrně silné řízení výuky učitelem, a to zvláště v hodinách fyziky a zeměpisu. Rozdíly mezi předměty byly shledány i v akcentu na způsob práce s obsahem; v zeměpise leží akcent na zpracovávání nového učiva, v anglickém jazyce na procvičování probraného a ve fyzice na aplikování probraného učiva do nového kontextu. |
Související projekty: |